מהו מס שבח - מה חשוב לדעת לפני מכירת נכס?

עומדים למכור נכס?

במכירת הנכס יש לקחת בחשבון מספר הוצאות עיקריות כגון: מס שבח, היטל השבחה, הוצאות עו"ד ומתווך נדל"ן.

מס שבח הינו מס המשולם למדינת ישראל בגין הרווח בין סכום ששילמתם על הנכס בעת רכישתו לסכום שקיבלתם בעת מכירתו.

אם יש בבעלותכם דירה אחת בלבד לפחות 18 חודשים טרם מועד מכירתה, ככל הנראה תהיו פטורים מתשלום ממס שבח. מי חייב במס?

החל משנת 2014 עודכנו תקנות המס וכיום חייבים במס מוכרים שבבעלותם יותר מדירה אחת.

המס עומד על שיעור של 25% מן הרווח אשר גלום בהפרש שבין המחיר בו רכשתם את הדירה למחיר בו מכרתם אותה (בקיזוז הוצאות כגון: שכ"ט של עו"ד, שכ"ט של מתווך נדל"ן, הוצאות שיפוץ, הוצאות תוספת בנייה במידה והרחבתם את הנכס ועוד..).

לכן, חשוב שמיום הרכישה תשמרו את כל החשבוניות של בעלי מקצוע. במקרים מסוימים ניתן לקבל פטור ממס שבח במכירת דירת מגורים מזכה, גם אם היא לא הדירה היחידה שבבעלות המוכר.

הפטור מתייחס בעיקר למצבים בהם למוכר זכויות מעטות בדירה הנוספת, או שהוא קיבל דירה בירושה או במידה ורכשתם דירה נוספת כתחליף לדירה הנמכרת במהלך 24 חודשים לפני או אחרי המכירה (כלומר, המוכר החזיק בשתי הדירות בו-זמנית למשך תקופה של לא יותר מ-24 חודשים) או שנה מהמסירה, אם הדירה נרכשה מקבלן, לפי המאוחר.

בנוסף, למשפרי דיור שמוכרים שתי דירות כדי לרכוש דירה אחת במקומן קיים פטור חד פעמי. היות והסכום עלול להיות משמעותי אני ממליצה להיוועץ ביועץ מס המתמחה במיסוי מקרקעין.

חייגו עכשיו ונשמח לעזור בכל מה שאתם צריכים וחשוב לדעת על הנכס שלכם כדי שתוכלו למכור אותו במחיר המקסימלי. ראו גם כתבה על מהו היטל השבחה כאן

עומדים למכור נכס בהרצליה/רעננה או הסביבה? מלאו את הטופס ותוכלו לקבל דו”ח מקיף ללא עלות וללא התחייבות של סוכנות שלנו אשר יעזור לכם לגלות מה הוא המחיר המומלץ שלנו ואת כל מה שאתם צריכים וחשוב לדעת על ביתכם בהרצליה ורעננה כדי שתוכלו למכור במחיר המקסימלי!

*שירות מוצא עבור לקוחות שמעוניינים או שוקלים למכור את ביתם בהרצליה ורעננה ורוצים לקבל או לשמוע על שירות של יועץ נדל”ן מומחה. שירות זה לא מהווה תחליף של ייעוץ עם שמאי מקרקעין ו/או אנשי מקצוע.

1 מחשבה על “מהו מס שבח – מה חשוב לדעת לפני מכירת נכס”

  1. פינגבאק: מהי עסקת קומבינציה במקרקעין - House4U

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Compare