מהו היטל השבחה ומה חשוב לדעת עליו לפני מכירת נכס?

חושבים למכור נכס?

במכירת הנכס יש לקחת בחשבון מספר הוצאות עיקריות כגון: היטל השבחה, מס שבח, עו"ד ומתווך נדל"ן.

היטל השבחה זהו היטל אותו גובה הרשות המקומית (העירייה) מבעל נכס (או חוכר לדורות), במקרים בהם הוועדה המקומית אישרה תוכנית המביאה לעליית ערך הנכס.

שימו לב,♥

ההיטל משולם לרשות המקומית ולא לרשות המסים.

במקרים מסוימים יינתן פטור מהיטל השבחה.

לרוב, סכום ההיטל לתשלום יהיה מחצית משווי ההשבחה. ההיטל משולם כאשר ערך הנכס עולה בעקבות מתן אחד מהאישורים הבאים: אישור תב"ע חדשה – אישור תוכנית בניין עיר שמעניקה זכויות בנייה המאפשרות בנייה נוספת בנכס או משנה את ייעוד הקרקע (כמו הפיכת קרקע חקלאית לקרקע למגורים).

אפשר לחייב בהיטל השבחה גם בעלי נכסים שאינם נמצאים בתחומי התב"ע, אם ניתן להוכיח שערך הנכס שלהם עלה בעקבות התוכנית, למשל הקמת מרכז תרבות ומסחר בסמוך לאיזור המגורים.

הקלה – מקרים בהם הרשות המקומית מאפשרת בניה שלא בהתאם לתנאים המאושרים בתוכנית המקורית, למשל כדי להוסיף מעלית או מרפסות לבניין מגורים.

שימוש חורג – היתר לשימוש בנכס שאינו לפי הייעוד המקורי שלו, כגון הקמת מרכז תרבות במבנה המיועד לתעשייה. היטל ההשבחה לא יחול על תוכניות שאושרו לפני 01.07.1975. ערך ההשבחה נקבע על ידי שמאי מקרקעין של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, אך כבעלי הנכס עומדת בפניכם זכות ערעור על הסכום שנקבע.

תוכלו להזמין שמאי מקרקעין מטעמכם שיגיש חוות דעת כנגד זו של שמאי מטעם רשות המקומית.

ברוב אתרי הרשויות המקומיות ישנו טופס בקשה לבירור חבות בהיטל השבחה אותו ניתן למלא ובכך תדעו מבעד מועד המכירה על סכום ההיטל הצפוי.

השירות כרוך בתשלום ומשתנה מעירייה לעירייה. זהו סכום שיוחזר לכם במידה ושמאי יקבע שאין היטל השבחה על הנכס שלכם ובמידה וישנו הסכום יקוזז מתוך הערך ההשבחה שנקבע בעת מכירת הנכס שלכם.

חייגו עכשיו ונשמח לעזור בכל מה שאתם צריכים וחשוב לדעת על הנכס שלכם כדי שתוכלו למכור אותו במחיר המקסימלי. ראו גם את הכתבה על מהו מס שבח כאן

עומדים למכור נכס? מלאו את הטופס ותוכלו לקבל דו”ח מקיף ללא עלות וללא התחייבות של סוכנות שלנו אשר יעזור לכם לגלות מה הוא המחיר המומלץ שלנו ואת כל מה שאתם צריכים וחשוב לדעת על ביתכם בהרצליה ורעננה כדי שתוכלו למכור במחיר המקסימלי!

*שירות מוצא עבור לקוחות שמעוניינים או שוקלים למכור את ביתם בהרצליה ורעננה ורוצים לקבל או לשמוע על שירות של יועץ נדל”ן מומחה. שירות זה לא מהווה תחליף של ייעוץ עם שמאי מקרקעין ו/או אנשי מקצוע.

1 מחשבה על “מה הוא היטל השבחה – הקלה – שימוש חורג”

  1. פינגבאק: מהו מס שבח – מה חשוב לדעת לפני מכירת נכס - House4U

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Compare